ترندهای بازاریابی در اینستاگرام که باید برای سال جدید بدانید

سال 2018 به سرعت رو به پایان است و حالا باید به دنبال ترندهای جدید در سال پیش رو باشیم. اگر می خواهید کسب وکار خود را در دنیای رقابتی امروز فعال نگه دارید و تعامل بیشتری از مخاطبان خود به دست آورید باید بتوانید خود را با این ترندها همگام و منطبق سازید. همانند هر ترند دیگری که در دنیای بازاریابی بیان می شود فهرستی که در این مقاله بیان خواهیم کرد هم تنها یک حدس و گمان است.

هیچ کس نمی تواند اینده را با قطعیت پیش بینی کند و فاکتورهای قطعی برای موفقیت کمپین های بازاریابی در اینستاگرام ارائه نماید. با اینحال  متخصصان می توانند بر اساس رشد سریع اینستاگرام چنین ترندهایی را پیش بینی کنند.در این مقاله قصد داریم 8 مورد از ترندهای بازاریابی در اینستاگرام در سال 2019 را با هم مرور کنیم.

خرید مستقیم در اینستاگرام:

صاحب یک فروشگاه تجارت الکترونیک هستید؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است باید از قابلیت خرید در اینستاگرام استفاده کنید. چندی پیش اینستاگرام دکمه خرید را به پست های خود اضافه کرد تا کاربران بتوانند تجربه خرید بهتری در این پلتفرم داشته باشند.

حالا چنین قابلیتی می تواند کشف محصولات بر روی اپلیکیشن را راحت تر سازد و همه اطلاعات مورد نیاز را در یک مکان واحد در اختیار کاربران قرار دهد. زمانی که کاربران محصولات مدنظرشان را بر روی اینستاگرام می بینند، بیشتر از اینکه به فکر ترک کارت خرید باشند دوست دارند این معامله را همان جا به سرانجام برسانند.

زمانی که صحبت از تصمیم گیری برای خرید به میان می آید افراد وسواسی تر از قبل خواهند بود. اگر فرآیند خرید طولانی تر باشد احتمال اینکه نظرشان در اواسط راه عوض شود خیلی بالاست.  یکی از فروشگاه های آنلاین برای اینکه ببیند چنین قابلیتی برای خریداران آنلاین چقدر اهمیت دارد یک کمپین آزمایشی راه اندازی کرد.

این فروشگاه دریافت که  تقریبا یک سوم از آن هایی که بر روی تبلیغات شرکت کلیک کرده بودند بر روی دکمه خرید هم کلیک کرده اند. پس به خاطر داشته باشید که در سال جدید استفاده از دکمه خرید که در اینستاگرام تعبیه شده برای کاربران بسیار ارزشمند خواهد بود.

 

استفاده از استریم های لایو برای رسیدن به کاربران:

استریم های لایو
بیشتر بازاریابان دوست ندارند از استریم های لایو( ویدئوهای زنده) استفاده کنند زیرا بر این باورند که اگر خطایی در این مسیر انجام دهند دیگر قادر به برطرف کردنش نخواهند بود. با اینحال استفاده از استریم های زنده یک روش عالی برای برقراری ارتباط با مخاطبان است و می تواند خدمات رسانی به مشتریان را ساده تر سازد و محتوای با ارزشی برایشان فراهم آورد.

همین حالا دست به کار شوید و از قابلیت ویدئوهای لایو بهره ببرید. خیلی زود بیشتر کسب وکارها از چنین قابلیتی استفاده خواهند کرد. پس شما کارتان را زودتر آغاز کنید و خود را از رقبا متمایز سازید.

استفاده از فیلتر AR برای استوری های اینستاگرام:

زمانی که صحبت از واقعیت افزوده و کاربرد آن در رسانه های اجتماعی به میان می آید کاربران ناخودآگاه به یاد فیس بوک می افتند و با خود فکر می کنند این قابلیت ارائه شده در فیس بوک برای کسب وکارها زیاد موثر نبود. با اینحال دنیای شبکه های اجتماعی همیشه در حال تغییر است. کاربران اینستاگرام دوست دارند با برندهای محبوبشان ارتباط صمیمی تری برقرار نمایند و از کسب وکارهایی که  از این فیلتر سرگرم کننده در ویدئوهایشان استفاده کرده اند استقبال می کنند.

بیشتر برندها هم در حال توسعه فیلترهای اینستاگرامی خود هستند تا بتوانند توجه فالورها را به خود جذب نمایند. به عنوان مثال ریحانا یک فیلتر با قالب الماس ایجاد کرده تا بتواند رویداد خیرخواهانه خود را که هر سال برگزار می شود تبلیغ کند. اگر شما هم فرصتی برای ایجاد فیلتر اینستاگرامی دارید و می توانید از این فیلتر برای تبلیغ کسب وکارتان استفاده کنید این فرصت را از دست ندهید.

 

استفاده بیشتر از IGTV برای کاربران:

در ماه ژوئن بود که اینستاگرام اعلام کرد پلتفرم ویدئویی جدیدی برای کاربران موبایلی طراحی کرده است. این پلتفرم جدید IGTV نام دارد.  این گزینه برای تماشای ویدئوهای عمودی طراحی شده است و به کمک آن بازاریابان و تولید کنندگان محتوا بهتر می توانند جمعیت کاربران موبایلی در حال رشد خود را هدف قرار دهند.

خوب حتما از خودتان می پرسید چرا ویدئوهای عمودی؟  اینستاگرام سعی می کند افراد را به ایجاد محتوای ویدئویی تشویق کند اما در همین زمان تلاش دارد مشاهده ویدئو در دستگاه های موبایلی را تسهیل نماید.

همه ما در حال حاضر به خوبی می دانیم که افراد زیادی از دستگاه های موبایلی خود استفاده می کنند و از موقعیت عمودی برای نگه داشتن آن بهره می برند. پس این نوع ویدئوها می تواند طرفداران زیادی داشته باشد.

ایجاد محتوای ویدئویی عمودی می تواند آینده بازاریابی اینستاگرام باشد. پس آن را نادیده نگیرید.

 استفاده از محتوای طولانی:

محتوای طولانی

اینستاگرام  پلتفرمی است که به خاطر تصاویر و کپشن های کوتاه و مختصر مشهور شده است. اما کاربران رسانه های اجتماعی محتوای بلند و طولانی را دوست دارند و برایشان مهم نیست این محتوا را در کدام یک از شبکه های اجتماعی تماشا می کنند.

حالا شاهد رشد تمایل افراد به محتوای بلند هستیم. این موضوع در فیس بوک بیشتر دیده می شود و با ارائه پلتفرم IGTV در اینستاگرام هم به خوبی قابل لمس است.مطالعات انجام شده نشان می دهد محتوای طولانی نه تنها اینگیجمنت(تعامل) را در رسانه های اجتماعی افزایش می دهد بلکه می تواند ترافیک سایت را هم بیشتر کند.

اینستاگرام به خوبی می داند که نوجوانان و کاربران جوان دوست دارند vlogger ها را در یوتیوب تماشا کنند. این پلتفرم همچنین می داند این افراد دوست دارند ویدئوهای مختلفی را بر روی گوشی های خود تماشا نمایند. پس برای رقابت با یوتیوب فرمتی را ایجاد کرده که به تولید چنین محتوایی کمک می کند.

ادغام اینستاگرام با اپلیکیشن های ثالث:

ادغام با خدمات و اپلیکیشن های ثالث به یک گزینه عالی برای کسب وکارها تبدیل شده است.  این موضوع به فراهم آمدن داده ها و اطلاعات ضروری در مورد مشتریان کمک می کند و به موفقیت کسب وکارتان می انجامد.

اما بیشتر شرکت ها هنوز از چنین خدماتی بر روی اینستاگرام استفاده نمی کنند. کسب وکارهایی که هنوز اینستاگرام خود را با اپلیکیشن های مختلف ادغام نکرده اند باید هر چه سریع تر به این سراغ این ترند بروند.

 

پر رنگ شدن نقش چت بات ها:

ربات های گفتگو

چت بات ها یا همان ربات های گفتگو هنوز هم برای مشتریان و کسب وکارها یک موضوع جدید و البته هیجان انگیز هستند. استفاده از این قابلیت به یک جریان اصلی در اینستاگرام تبدیل خواهد شد.

ربات های گفتگو به روز بودن با برند را ساده تر می سازند و می توانند به طور مستقیم به پیام مخاطبان پاسخ بدهند. خوب حالا که اهمیت این گزینه را می دانید باید از آن در استراتژی بازاریابی اینستاگرامی خود استفاده کنید.

 

تبلیغات در استوری های اینستاگرام:

تقریبا نیمی از کاربران اینستاگرام با قابلیت جدید این پلتفرم یعنی استوری ها به طور روزانه تعامل دارند.این یک جایگزین عالی برای تبلیغات پر هزینه فیس بوک است و شما می توانید با این قابلیت همان تاثیری که از تبلیغات فیس بوک می گرفتید را به دست آورید.

 

به خاطر داشته باشید که این تبلیغات نباید پیچیده باشند. باید تا جایی که می توانید آن را ساده تهیه کنید و تنها یک بنر یا تصویر 20 ثانیه ای برای معرفی محصولات و خدماتتان در آن بگنجانید. زمانی که کاربران، استوری های اینستاگرامی شما را تماشا می کنند به دنبال ویدئوهای  حرفه ای نیستند. پس سعی کنید تصاویر و عناصر بصری طبیعی به کار ببرید و کمتر از فیلترها استفاده کنید.

استراتژی های بازاریابی در اینستاگرام باید همیشه در حال تکامل باشد و به شما کمک کند مخاطبان بیشتری به دست آورید و با آن ها تعامل داشته باشید. همه مواردی که در این مقاله بیان کردیم به شما کمک می کند رقابتی تر از قبل در اینستاگرام فعالیت کنید.

مطالب مرتبط