نحوه Add کردن ، اختصاصی کردن صدای پیام ها ، Mute کردن کانال ها و عدم نمایش آنلاین بودن در تلگرام

آموزش تلگرام

قدم به قدم تا حرفه ای شدن در تلگرام ،پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در ایران- قسمت سوم

Addاد کردن افراد در تلگرام

یکی از مسیر هایی که لازمه در استفاده از تلگرام بلد باشیم اضافه کردن یا Add کردن افراد و دوستان در تلگرام است . برای اضافه کردن شماره ها به لیست دوستان یا مخاطبین خودمون باید به یکی از این دو طریق اقدام کنیم : فرض کنیم در حال حاضر با فردی دارید صحبت می کنید که درسته مشغول چت با او هستید ولی اون فرد توی Contact های شما نیست . در این حالت کافیه اسم اون شخص رو لمس کنید ، بعد وارد پروفایل او بشید و گزینه سه نقطه رو لمس کنید و از این طریق اون فرد رو به لیست دوستان خودتون  اضافه کنید.

تلگرام
تلگرام

 

حالت دوم مربوط به افرادی هست که نه با اونها صحبت و گفتگویی داشتید نه شماره اونها رو ذخیره کردید . در این حالت فقط کافیه به قسمت مخاطبین خودتون برید و قسمت + رو لمس کنید و بعد شماره فرد مورد نظر رو وارد کنید .

تلگرام
تلگرام

اختصاصی کردن صدای نوتیفیکیشن یا صدای زنگ پیام ها

اگر دوست دارید صدای زنگ پیامهاتون دقیقا پیش فرض گوشی یا انتخابی خودتون از صداهای گوشی برای پیغام ها نباشه و مخصوص پیام های تلگرامتون باشه تا حتی با وجود فاصله از گوشی تشخیص بدید که در تلگرام پیام دارید . میتونید این مسیری که الان میگیم رو طی کنید . البته حتی از این هم میتونید فراتر برید و برای شخص خاص و مورد نظرتون یه صدای خاص انتخاب کنید .

تلگرام
تلگرام

برای اینکه زنگ هر پیام در تلگرام رو اختصاصی کنید باید چه کاری انجام بدید ؟

برای اینکار به قسمت تنظیمات تلگرام برید . گزینه Notifications And Sounds رو انتخاب کنید و از این طریق صدای پیام هارو تغییر بدید . حالا اگر میخواید برای یک شخص خاص صدارو تغییر بدید ، صفحه چت با اون شخص رو باز کنید ، بعد روی اسم شخص بزنید و بعد گزینه Notifications And Sounds رو انتخاب کنید .

تلگرام
تلگرام

بیصدا کردن چت ، گروه یا کانال ها در تلگرام

تو دنیای این روزها انقدر صداها و آلارم های خصوصا گوشی ها زیاده که واقعا گاهی نیاز داریم کمی درسکوت باشیم و مدتی آرامش داشته باشیم .

حالا فرض کنید شخص یا گروه یا کانالی دائما برای شما پیام میفرسته و شما هر دقیقه تو بمباران پیام های اون شخص یا گروه و کانال هستید و چون می خواید از پیام های دیگران با خبر بشید تمایل ندارید که کلا صدای گوشیتون رو قطع کنید ، برای رهایی از این صداهای آزار دهنده میتونید از این روشی که میگیم بهره ببرید .

برای اینکار فقط لازمه چت یا گروه و کانال مورد نظر رو Mute  یا بیصدا کنید . با این کار پیام ها رو دریافت می کنید ولی فقط بیصدا. این روش خصوصا برای کانال ها کاراتر هست چون در مورد کانال ها ضرورتی نداره که حتما در موقع ارسال پیام توسط ادمین شما پیام رو مطالعه کنید و میتونید بدون ایجاد مزاحمت در کارتون پیام های دریافتی از کانال مورد نظر رو هم در فرصت مناسب بخونید .

تلگرام
تلگرام

چگونه میتونید آنلاین بودن خود رو برای همه یا فرد خاصی پنهان کنید ؟

شاید شما هم بعضی از کاربرای تلگرام رو دیدید که زیر اسمشون به جای زمان دقیق آنلاین بودنشون فقط پیغام last Seen Recently  رو می بینید . اگر شما هم دوست دارید زمان آنلاین بودن یا نبودنتون برای مخاطبین یا فرد خاصی از لیست دوستانتون مشخص نباشه و همین گزینه نشون داده بشه لازمه این مسیر رو طی کنید : اول به قسمت Privacy   در تنظیمات برید بعد گزینه Last Seen  رو انتخاب کنید .

تلگرام
تلگرام

در حالت پیش فرض اولیه گزینه EveryBody علامت خورده . اما شما میتونید دو تاگزینه دیگه رو هم انتخاب کنید . یعنی یا میتونید روی Contacts قرار بدید که در این حالت همه به استثنای مخاطبین تون پیام Last Seen رو می بینند . اما اگر روی حالت NoBody  تنظیم کنید در این صورت هیچ شخصی نمیتونه زمان دقیق آنلاین بودنتون رو ببینه.

تلگرام
تلگرام

آیا این امکان در تلگرام وجود داره که بتونید بعد از ارسال پیام ، استیکر یا اموجی اون رو حذف کنید ؟

بله.

حتما برای شما هم پیش اومده که یه زمانی برای شخصی پیام یا استیکری رو فرستادید اما سریع متوجه شدید که نباید این پیام رو می فرستادید یا اینکه اشتباهی برای شخص دیگه ای فرستادید .

خیلی ناراحت نشید تا قبل از خوندن شخص پیام توسط شخص مورد نظر شما فرصت دارید که پیام رو حذف کنید .

قطعا یکی از قابلیت های خوب و کارا در نسخه های جدید تلگرام امکان Edit یا ویرایش کردن پیام هاست . توی نسخه های قبل از 3.16  با اینکه امکان ویرایش وجود داشت ولی این امکان خیلی موثر و کارا نبود . چون اولا فقط برای پیام های متنی بود و دوم هم اینکه در صورت حذف پیام پیغامی برای طرف مقابل فرستاد میشد و در هر صورت شخص مقابل متوجه میشد که پیام اشتباهی ارسال شده هر چند متن پیام مشخص نبود و نمیشد همه چیز به حالت قبل از ارسال پیام برگرده .

اما در نسخه های جدید تر این امکان به کاربر داده شده که علاوه بر پیام ها امکان ویرایش استیکرها  و فایل های مختلف رو هم داشته باشه . و با اینکار هیچ نوع پیغامی هم برای شخص مقابل ارسال نمیشه و فرد از این پیام هیچ اطلاعی پیدا نمی کنه . این نوع ویرایش هم برای پیام های Seen شده و هم دیده نشده قابل انجام هست .

مطالب مرتبط