7 راه رسیدن به قله موفقیت در فروش و بازاریابی در شبکه های اجتماعی

آیا شما هم موافق این جمله هستید که : “این روزها چه قدر این پیام های تبلیغاتی و تکراری و نخ نمای شبکه های اجتماعی خسته کننده و کسالت آور شده اند” .  نمی دانم تا چه حد با این جمله موافق هستید . اما جالب است بدانید ، در یک نظر سنجی ای که ما در تیم محتوای سوشال برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی در مورد کسب و کار خودمان از افراد زیادی در سطوح مختلف تحصیلاتی و اقتصادی داشتیم چیزی حدود 93 % افراد نسبت به پیام های تبلیغاتی که به صورت کاملا ماشینی و با ربات ها ارسال میشود کاملا بی اطیمنان هستند و به هیچ عنوان حاضر نیستند به همچین پیام های حتی نگاه کنند چه برسد به اینکه به این برندها اطمینان کنند و از آنها خرید کنند !  و به جای  اینکه این پیام ها، تبلیغی برای کسب و کار این برندها باشد اتفاقا برعکس همان تعداد مخاطبی هم که دارند را کاملا ناامید میکنند  و برای همیشه از دست میدهند. راهکار چیست ؟

افزایش فروش در بازاریابی شبکه های اجتماعی
افزایش فروش در بازاریابی شبکه های اجتماعی

اولین و ابتدایی ترین چیزی که باید بدانیم این است که شبکه های اجتماعی را نباید صرفا بازاری یا غرفه ای برای فروش کالا یا خدمات مان در نظر بگیریم . و فقط برای در چشم مخاطب بودن ، روزانه او را با پیام هایی بی محتوا و بی خاصیت بمباران کنیم . مخاطب این روزها انقدر باهوش هست که کاملا تشخیص بدهد شما پیام ها و محتوای شبکه های اجتماعی را خودتان می نویسید و یا همه پیام ها به صورت اتومات از طریق ربات ها ارسال میشود .

با این ۵ تکنیک در بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق شوید

پس برای کسب اعتبار لازم برای کسب و کارمان در شبکه های اجتماعی باید ما هم هوشمندانه در این شبکه ها حضور داشته باشیم و فعالیت کنیم .

پس با هم 7 ترفند کسب اعتبار در ذهن مخاطب در شبکه های اجتماعی را که منجر به صعودمان به قله موفقیت می شود را مرور می کنیم :

  • از مخاطب خود اختصاصی تشکر کنید

از مخاطب خودتان در شبکه های اجتماعی تشکر کنید
از مخاطب خودتان در شبکه های اجتماعی تشکر کنید

این یک ایده جالب و کاملا تاثیر گذار است که شما باید بابت کارهایی که مخاطب انجام میدهد به صورت اختصاصی از او تشکر کنید . این تشکر و قدردانی کم کم باید روزی یکبار اتفاق بیافتد . هیچ گاه در صفحه خودتان مخاطب را به حال خود رها نکنید . زمانی که یک مخاطب جدید شما را دنبال میکند باید به او نشان دهید که او را دیده اید و از ورود او به جمع مخاطبانتان خوشحال هستید . زمانی که مخاطبی مطلب شما را به اشتراک میگذارد یا یا شما را مثلا در اینستاگرام تگ و منشن میکند باید قدرادان این کار های او باشید .

  • از ارسال پیام های کلیشه ای و تکراری جدا خودداری کنید

بهتر است به جای اینکه وقت بگذارید هر روز دنبال افزایش تعداد فالورها باشید کمی به دوام و پایداری بیشتر رابطه تان با مخاطب توجه کنید . سعی کنید تک تک مخاطبانتان را بشناسید و پیام های شخصی برای آنها ارسال کنید. استفاده از پیام های اتومات و خودکار سم کشنده و کاهش دهنده مخاطبان شماست . پسهمانطور که گفتیم بهتر است کمی وقت بیشتر بگذارید و سری به پروفایل و یا سایت مخاطب تان بزنید و بر اساس شناخت نسبی خودتان از مخاطب با او حرف بزنید .

۹ اشتباه رایج در بازاریابی در شبکه های اجتماعی که به هیچ وجه نباید مرتکب شوید!

  • فقط به فکر فروش نباشید کمی هم خارج از کسب و کار با مخاطب حرف بزنید

موضوعات داغ روز و مورد علاقه مخاطب را در شبکه های اجتماعی بشناسید
موضوعات داغ روز و مورد علاقه مخاطب را در شبکه های اجتماعی بشناسید

بعضی از ما فکر می کنیم تا مخاطب و بازدید کننده وارد صفحه شبکه اجتماعی یا حتی سایت ما میشود باید بلافاصله او را با انواع و اقسام محصولات و خدماتمان بمباران کنیم . اما چرا انقدر عجولانه ؟ کمی صبور باشید . در شبکه های اجتماعی هم نیازی نیست کل مطالب و محتوای صفحه شما فقط در مورد محصول یا خدمات شما باشد . با اینکار زود مخاطب را خسته می کنید . بهتر است یک زنگ تفریح هم برای مخاطب در نظر بگیرید تا نفسی تازه کند . مثلا چه اشکالی دارد هفته ای یکبار در مورد زندگی شخصی خودتان و علایق تان هم بنویسید . مثلا چه اشکالی دارد در بین پست های تبلیغاتی و کاری کمی هم در مورد آخرین قسمت گیم آف ترونز که تازه دیده اید صحبت کنید ! یا آخرین مسابقه فوتبالی که دیدید یا مکان تفریحی و زیبایی که آخر هفته با خانواده رفته اید را به مخاطب معرفی کنید .

  • در بازاریابی  در شبکه های اجتماعی منزوی و درون گرا نباشید

    در شبکه های اجتماعی درن گرا نباشید
    در شبکه های اجتماعی درن گرا نباشید

اگر می خواهید در بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق شوید و به اعتبار خودتان بیفزایید باید با دیگران رابطه برقرار کنید ، پست های آنها را لایک کنید ، در مورد پست های آنها نظر بدهید و برای آنها کامنت بگذارید . البته بعضی از ما چون فقط ذهنمان درگیر تبلیغ خودمان و کارکمان هست حتی در کامنت گذاشتن هم سعی میکنیم در جایی یک لینکی از کسب و کارمان را هم بگذاریم که این به نظر من یکی از بدترین کارها در این زمان است . چون با اینکار ارزش کارتان را از بین می برید .

چرا بازاریابی در شبکه های اجتماعی باعث رونق کسب و کارها میشود ؟

  • چرا فکر میکنید حتما باید فالورهای میلیونی داشته باشید؟

افزایش فالور در شبکه های اجتماعی یا تمرکز روی مخاطب هدف
افزایش فالور در شبکه های اجتماعی یا تمرکز روی مخاطب هدف

این یک اشتباه محض است که بساری از صاحبان کسب و کار و صفحات شبکه ههای اجتماعی فکر می کنند که حتما باید تعداد فالورهای آنها چندین هزار یا حتی میلیونی باشد تا نشان بدهند در کارشان موفق شده اند ! در صورتی که بسیار از کسب و کارها بزرگ حتی با چند صد فالور هم به موفقیت های چشم گیری رسیده اند چون مخاطب خود را درست انتخاب کرده اند .

  • صادق، دلسوز و دوست مخاطب باشید

شبکه های اجتماعی جایی است که ما باید خودمان را به بهترین شکل ممکن به مشتریان مان نشان دهیم . اینجاست که باید قوانین کسب و کار خودتان و نحوه ارتباط با مخاطب و شخصیت بردتان را به مخاطب نشان دهید و یک اشتباه کوچک و یک مخاطب ناراضی در شبکه های اجتماعی می تواند نابود کننده کسب و کار شما باشد .

بازاریابی در شبکه های اجتماعی
بازاریابی در شبکه های اجتماعی
  • خود خودتان باشید

الگو برداری از افراد موفق و کسب و کارهای موفق قطعا کار مفید و ارزشمندی هست اما اگر در این مورد زیاده روی کنید و به جای الگو برداری کپی برداری کنید می توانید به راحتی با دست خودتان کسب و کارتان را نابود کنید . پس منحصر به فرد و خاص باشید و ویژگی های اختصاصی برند خودتان را به مخاطب نشان دهید .

مطالب مرتبط