8 قانون بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی دارای قواعد و قوانین خاصی است و نسبت به بازاریابی سنتی دارای تفاوت هایی است که برای موفق شدن نیاز دارید با آنها آشنا شوید. در بازاریابی شبکه های اجتماعی باید :

خوب بشنوید

بعضی ها به اشتباه فکر میکنند در هنگام بازاریابی و فروش فقط باید حرف بزنند و حرف بزنند . جوری که حتی فرصتی به شنونده برای تجزیه و تحلیل حرفهایشان نمی دهند . در صورتی که در بازاریابی مدرن قانون اصلی خوب گوش کردن است . حتی اگر به صورت چهره در چهره با مشتری خود در حال صحبت کردن هستید باید بیشتر بگذارید او حرف بزند ، او بپرسد و به طور کلی او به دنبال کسب اطلاعات بیشتر از طرف شما باشد. در بازاریابی شبکه های اجتماعی هم باید این قانون را بیشتر هم رعایت کنید . باید به صفحات مخاطبانتان سر بزنید ، پست های آنها را بخوانید . زیر پست ها برایشان کامنت بگذارید و در بحث های آنها شرکت کنید و در نهایت از تمام این گشت و گذارهای آنلاین بفهمید مخاطبان شما به دنبال چه چیزهایی هستند . تنها با شناخت کامل مخاطب و نیازهای اوست که شما می توانید به صورت حرفه ای برای آنها محتوا تولید کنید .

با کیفیت باشید

ممکن است شما به اشتباه فکر کنید که با داشتن 10000 فالوور در فروش محصول یا خدماتتان یا حتی آشنایی مخاطب با برندتان موفق تر باشید ولی این یک قانون نیست . در بازاریابی شبکه های اجتماعی گاهی داشتن 500 فالور فعال و دنبال کننده واقعی خیلی بهتر از 10000 فالوور غیر فعال و خریداری شده است . پس به جای کمیت دنبال کیفیت باشید .

بازاریابی شبکه های اجتماعی
بازاریابی شبکه های اجتماعی

تمرکز کنید

با یک دست ده تا هندوانه بر ندارید ! یک اقیانوس کم عمق نباشید ! بعضی ها فکر می کنند باید در همه زمینه ها کمی سر رشته داشته باشند . ولی این یکی از بدترین استراتژی های بازاریابی شبکه های اجتماعی است . برای اینکه در بازاریابی برند خودتان موفق شوید و یک برند قدرتمند باشید باید روی چند شبکه اجتماعی خاص متمرکز شوید . ولی اگر بخواهید در همه شبکه های اجتماعی موجود صفحه ای داشته باشید و هر چند وقت یه بار صفحات خود را به روز رسانی کنید آن هم با محتوای تکراری این بدترین نوع بازاریابی در شبکه های اجتماعی و شناساندن برندتان به مخاطب است .

صبور باشید

باز هم به اشتباه بعضی ها فکر می کنند در بازاریابی شبکه های اجتماعی می توان ره صد ساله را یک شبه طی کرد . اما این طرز فکر کاملا اشتباه است . موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی راهی پر پیچ و خم و طولانی است . باید صبور باشید . باید برنامه ریزی طولانی مدت کنید و توقع نداشته باشید که با چند پست گذاشتن تغییرات زیادی را در فروش خدمات یا محصولات برند خود داشته باشید .

روش های بازاریابی شبکه های اجتماعی
روش های بازاریابی شبکه های اجتماعی

تاثیر گذار باشید

وقت بگذارید و محتوای با کیفیت برای بازاریابی شبکه های اجتماعی تولید کنید . جوری که محتوای تولیدی شما بتواند تاثیر گذار باشد . یا می توانید از افراد تاثیر گذار و مشهور در اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعی استفاده کنید . در مورد به کارگیری این افراد برای کمک به بازاریابی شبکه های اجتماعی تان باید راهکاری برای برقراری ارتباط با هرکدام پیدا کنید . بعضی از اینفلونسر ها با گرفتن پول برای شما تبلیغ میکنند ، بعضی ها دوست دارند شما از محصولات خود برای آنها هدیه بفرستید و آنها خودشان از محصولات یا خدمات شما استفاده کنند و بعد شما را به فالوورهاشان معرفی کنند . این نوع تبلیغات در حال حاضر بسیار موثر است ، البته اگر راه درست و حرفه ای را برای به کارگیری اینفلونسر های شبکه های اجتماعی انتخاب کنید قطعا موفق میشوید .

تشکر کنید

برقراری رابطه عاطفی همانطور که در دنیای واقعی در بازاریابی مهم است در شبکه های اجتماعی هم بسیار حائز اهمیت است . سعی کنید برای هر اقدامی که مخاطب شما برای شما و برند شما انجام میدهد از او تشکر و قدردانی کنید . این یکی از انگیزه دهنده های قوی برای مخاطب شما در طرفداری از برند شماست .

قوانین بازاریابی شبکه های اجتماعی
قوانین بازاریابی شبکه های اجتماعی

پاسخگو باشید

دنیای شبکه های اجتماعی پر است از آدم های بی وفا که اگر شما حتی چند روز یا چند هفته حضور ممتد نداشته باشید به احتمال زیاد صفحه شما را برای همیشه ترک می کنند .پس سعی کنید همیشه حضور پر رنگ و یکنواختی داشته باشید . نه زیاد باشید نه کم !

ارزشمند باشید

اگر فقط از شبکه های اجتماعی برای فروش محصولات یا خدمات خود استفاده کنید بعد از مدت کوتاهی مخاطب شما از شما و محتوای برند شما خسته میشود و برای همیشه صفحه شما را ترک میکند . باید مطالب باارزش و مفید تولید کنید تا مخاطب حس کند با سر زدن به صفحه شما وقت خود را هدر نمی دهد . اگر محتوای ارزشمندی تولید کنید مخاطب نه برای شما بلکه برای مطالب مفیدی که از برند شما یاد میگیرد حتما به شما سر میزند

 

مطالب مرتبط