با این 5 تکنیک در بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق شوید

با این 5 تکنیک در بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق شوید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ، طبق پیش بینی های انجام شده در 2 تا 3 سال آینده تعداد مخاطبان شبکه اجتماعی اینستاگرام چندین برابر تعداد فعلی میشود . میدانید این یعنی چی ؟ یعنی اینستاگرام با جمعیت چند ده میلیونی خود می تواند بستر بسیار مناسبی برای تبلیغات و بازاریابی کسب و کارها باشد . اما آیا تبلیغات به شیوه سنتی در رسانه های قدیمی می تواند در جذب مخاطب در این شبکه اجتماعی همچنان موثر باشد ؟ مشخصا نه . بازاریابی شبکه های اجتماعی نیاز به یادگیری تکنیک های خاص خودش را دارد .

ما در سوشال در سری مجموعه آموزشی بازاریابی شبکه های اجتماعی یا سوشیال مارکتینگ سعی میکنیم آموزش ها و تکنیک های روز دنیا برای موفقیت کسب و کار شما در بازاریابی شبکه های اجتماعی را با شما به اشتراک بگذاریم .

بازاریابی شبکه های اجتماعی
بازاریابی شبکه های اجتماعی

 5 تکنیک کاربردی برای موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی

1. صفحه اینستاگرام کسب و کار خود را طبق برنامه ریزی تجزیه و تحلیل کنید

برای موفقیت در کسب و کار باید همیشه در حال تجزیه و تحلیل کردن خود باشید ! همه چیز را باید اندازه بگیرید . به نتایج آنالیزها توجه کنید . و در نهایت نتایج را کنار هم بگذارید و در صورت نیاز عملکرد خود را تغییر دهید . بازاریابی در اینستاگرام هم دقیقا نیاز به تجزیه و تحلیل دقیق دارد .

مهمترین قسمت برای آنالیز کردن در بازاریابی اینستاگرام مشخصا پست هایی هست که در اینستاگرام منتشر می کنید . زمانی که شما به دنبال یک آنالیزور برای فعالیت های خودتان در شبکه اجتماعی اینستاگرام هستید باید آنالیزوری را انتخاب کنید که نظارت و آنالیز دقیق روی پست ها داشته باشید . یعنی با دقت در نتایج آنالیز باید متوجه شوید که کدام پست ها برای مخاطب جذابیت بیشتری داشته است ، در کدام پست ها مخاطب کامنت بیشتری گذاشته است و چه زمانی برای پست گذاشتن بهترین زمان است .

همین طور یکی از مهمترین بخش های آنالیز بازاریابی شبکه های اجتماعی ، تاثیر کلمات کلیدی و هشتگ های مختلف در میان مخاطبان است .

بازاریابی شبکه های اجتماعی
بازاریابی شبکه های اجتماعی

2.صفحه اینستاگرام خود را در صفحات دیگر خودتان تبلیغ کنید

چه اشکالی دارد اگر شما یک صفحه اینستاگرامی دارید که هر روز با مختواهای خلاقانه و جذاب به روز رسانی می شود ، در سایت یا صفحات شبکه های اجتماعی دیگر برندتان آن را تبلیغ کنید ؟

بسیاری از افراد ممکن است به عنوان مثال فقط در شبکه اجتماعی تلگرام فعال باشند یا فقط در فیس بوک اکانت داشته باشند . اما با معرفی خودتان و صفحه اینستاگرام شرکت می توانید آنها را ترغیب کنید که به جمع هواداران شما در اینستاگرام اضافه شوند .

3.از افراد سرشناس اینستاگرام یا Influencer ها کمک بگیرید

اینستاگرام با بستری که برای افراد ایجاد کرد توانست بسیاری افراد را سرشناس و معروف کند . بسیاری از افراد که جزو افراد معروف در اینستاگرام هستند نه بازیگر هستند ، نه صاحب برند معروفی ، نه فوتبالیست و نه عکاس و نقاش و فقط یک فرد عادی هستند که توانستند با محتوای جذاب به فالورهای میلیونی برسند و در ذهن مخاطب خود تاثیر گذار باشند . مثلا اگر شما یک برند لوازم آرایشی هستید ، مشخصا در این دنیای پر رقابت اگر بخواهید از تبلیغات مستقیم استفاده کنید شاید هیچ نتیجه ای نگیرید ، ولی اگر یکی از افراد سرشناس اینستاگرام در صفحه خود شما را روی یک عکس جذاب شما را تگ کند و اعلام کند که از برند شما و محصولات شما استفاده کرده است می دانید این چه قدر تاثیر گذار می تواند باشد ؟

بازاریابی شبکه های اجتماعی
بازاریابی شبکه های اجتماعی

4. از تولید محتوا توسط کاربران استفاد کنید

تولید محتوا توسط کاربران یکی از استراتژی های موفقیت آمیز برای کسب و کارها در این روزهاست که هر روز هم به آن بیشتر توجه میشود . وقتی یک کاربر از محصولات شما استفاده میکند و راجع به محصول شما محتوایی را به اشتراک میگذارد ، این عمل شاهدی بر استقبال عمومی از محصول شماست که می تواند در ذهن مخاطبان دیگر هم به شدت تاثیر گذار باشد .

5. از محتوای ویدئویی در بازاریابی شبکه های اجتماعی غافل نشوید

طبق تحقیقاتی که انجام شده شاید برایتان جالب باشد که بدانید در طی روز بیش از 55 % مردم حداقل یک ویدئو را در طول روز می بینند . ویدئو یکی از محتواهای پرطرفدار این روزهاست . شما هم بهتر است از این بستر استفاده کنید و با تولید محتوای ویدئویی جذاب مخاطبان خود را سرگرم برندتان بکنید .

مطالب مرتبط