20 راهکار هوشمندانه برای کسب و کار در اینستاگرام – قسمت اول

۲۰ راهکار هوشمندانه برای کسب و کار در اینستاگرام

آیا در نظر دارید از تصاویر و ویدئو های کوتاه در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام برای افزایش مشتریان و مخاطبان کسب و کار خود استفاده کنید ؟

آیا در حال حاضر تصمیم دارید یک پروفایل تجاری در اینستاگرام ایجاد کنید ؟

با ما در راهکارهای موفقیت کسب و کار در اینستاگرام همراه باشید .

  • اول از همه چیز باید به راهکارهای استفاده ابتدایی از شبکه اجتماعی اینستاگرام آشنایی پیدا کنید

این روزها کسب و کارهای زیادی به سمت اینستاگرام هجوم آورده اند و تمام تلاش خود را می کنند که بتوانند در شناساندن خود به مخاطب و همینطور افزایش مخاطب خود موفق شوند . در مقابل این هجوم کسب و کارها اینستاگرام هم تصمیم گرفته است در این زمینه فعالیت بیشتری کند و بستر مناسبی را برای کسب و کارها ایجاد کند . پس صاحبان برند ها و کسب و کارها بهتر است قبل از هر کاری با تمامی نکات ریز و درشت ایجاد یک پروفایل تجاری و مدیریت یک صفحه اینستاگرام در شروع کار آشنایی داشته باشند .

  • ایجاد تعادل بین تصاویر سرگرم کننده و تصاویر مربوط به کسب و کار

Rachel Sprung به این شکل این موضوع رو توضیح میدهد که : ” بهتر است به اندازه کافی و هوشمندانه از بستری که اینستاگرام برای کسب و کار و تبلیغات برندها فراهم کرده برای کسب و کار خودتون استفاده کنید ولی این را هم مد نظر قرار بدید که یه تعادل منطقی و خوبی بین عکسهای سرگرم کننده و عکس های مربوط به کسب و کارو تجاری خودتون در صفحه اتون ایجاد کنید .”

به این شکل به شکل هوشمندانه ای میتونید تشخیص بدید که فالوور هاتون چه چیزهایی رو بیشتر دوست دارند !

اینستاگرام
اینستاگرام
  • افزایش و حفظ فالورها

متخصصان سه راهنمایی مفید برای افزایش فالوور دارند :

یک- اتصال از طریق فیس بوک

دو- استفاده از هشتگ های مناسب

سه – تعامل با دیگران از طریق فالو کردن آنها و لایک کردن عکس ها

اگر پست های فیس بوک خودتون رو لینک کنید به اینستاگرام با هشتگ های مناسبی که در راستای هدف کسب و کار شما و کمپین های طراحی شده شما هستند میتونید به این طریق افراد زیادی رو که ممکنه ندونند شما از شبکه اجتماعی اینستاگرام هم استفاده میکنید رو نسبت به حضورتون در این شبکه اجتماعی آگاه کنید.

  • با فیلم و ویدئو های کوتاه شروع کنید

همونطور که میدونید توی آخرین نسخه اینستاگرام امکان ارسال استوری و ویدئو های کوتاه به عنوان یک قابلیت جدید طراحی شده . پس بهتره برای کسب و کار خودتون شروع کنید به ضبط  ویدئوهای کوتاه و جذاب و منتشر کردن اونها در این شبکه اجتماعی.

  • ویدئوهای اینستاگرام را در وبلاگ یا وب سایت خودتون منتشر کنید .

توی ماههای اخیر اینستاگرام در نسخه جدید خود نسخه دسکتاپ را هم منتشر کرده است . بهتره توی همون ابتدای کارتون دستورالعمل های مفید برای مدت زمان و نحوه استفاده درست از این قابلیت جدید اینستاگرام رو هم بررسی کنید .

چون ممکنه همه افراد به شبکه های اجتماعی دسترسی نداشته باشند پس با این راهکار و منتشر کردن محتوای کسب و کار و ویدئوهای خود در سایت یا وبلاگ میتونید گسترش اونها رو بیشتر کنید و به این شکل افراد بیشتری به ویدئوهای شما دسترسی داشه باشند .

اینستاگرام
اینستاگرام
  • فالوورهای خودتون را حتما فالو کنید !

مشخصا مثل دنیای واقعی و تفاوت انسانها در واقعیت ، در دنیای آنلاین و شبکه های اجتماعی هم کاربرا با هم متفاوت اند . بسیاری از برندهایی که در اینستاگرام حضور دارند خصوصا اونهایی که معروف هستند معمولا ممکنه بعد از فالو کردن شما رو فالو نکنند .

اما برای ایجاد روابط استراتژیک در شبکه های اجتماعی بهتره برندها و افرادی رو در میان فالورهای خودتون پیدا کنید که علاوه بر اینکه از عکس ها و مطالب اونها لذت می برید بتونید فالوور بیشتری هم پیدا کنید . مشخصا برای شروع این مسیر باید وارد صفحه فالوورهای خودتون بشید و شما هم متقابلا اونها رو فالو کنید .

  • یک طرح تولید و پست گذاری منظم در اینستاگرام داشته باشید !

بهتر است برای تعداد دفعات پست گذاشتن به این نکته دقت کنیم  که نیازی نیست هر روز حتما یک پست بگذارید . اگر بیش از حد و هر روز پست و عکس بفرستید این قطعا برای فالورها آزار دهنده میشود . سعی کنید یک برنامه منظم هفتگی برای ارسال پست ها داشته باشید که با یک سرعت ثابت پیش برید .

اینستاگرام
اینستاگرام
  • از نرم افزارهای ویرایش عکس استفاده کنید

سایت های مختلف چند نرم افزار ویرایش عکس حرفه ای انتخاب کنید تا کیفیت عکس هایی که در شبکه های اجتماعی پست می کنید بالاتر رود و مخاطب بیشتری جذب کنید . به این طریق می تونید بازاریابی در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام را به صورت حرفه ای تر دنبال کنید . ( معرفی 15 سایت ویرایش و تولید محتوای تصویری)

  • الهام از مشتریان بالقوه

حرفه ای ها این طور پیشنهاد می کنند که بهتر است از عکس هایی در اینستاگرام استفاده کنید که نزدیکی و ارتباط زیادی با کسب و کار شما داشته باشد و بتواند با مشتریان بالقوه شما ارتباط برقرار کند .

مثلا یک رستوران یا تولید کننده ماده غذایی می تواند از تصاویر یا ویدئوهای مربوط به غذاهای سلامت ، رژیم های غذایی سالم و… میتواند استفاده کند .

در مقاله بعدی در مورد تعداد بیشتری از راهکارهای موفقیت در کسب و کار اینستاگرامی صحبت می کنیم .

مطالب مرتبط