آموزش تلگرام برای پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها ! – فارسی کردن تلگرام

روش فارسی کردن تلگرام

این روزها با شنیدن نام تلگرام مثل سالهای قبل دیگر یاد دستگاه های مخابره پیام های قدیمی نمی افتیم و تصویر ذهنی ما با حضور پیام رسان تلگرام کاملا تغییر کرده و از بچه کوچک تا افراد سن بالا تلگرام را یک پیام رسان اینترنتی پر سرعت و جذاب با همان آیکون زیبای موشک کاغذی با زمینه آبی می دانند . تلگرام کم کم راه خود را حتی در فرهنگ و زبان ما هم باز کرده است . مثلا بسیاری از ما این روزها وقتی می خواهیم بگوییم فایل یا پیام خاصی را برای من بفرست از اصطلاح “تلگرام کن ” استفاده می کنیم . ورود به فرهنگ و زبان عامیانه مردم در سراسر دنیا نیاز به معروفیت و جذابیت زیادی دارد که تلگرام توانسته است در مدت زمان حضور خود در فضای آنلاین این اعتبار را برای خود کسب کند .

کار کردن با تلگرام فقط ثبت نام و ارسال و دریافت پیام نیست . بلکه کار کردن با پیام رسان تلگرام نیاز به آموزش و یادگیری ترفندها یا نکات ریز و کاربردی دارد که ما در سوشال تا این لحظه چندین مقاله آموزشی در خصوص آموزش ترفندهای تلگرام منتشر کرده ایم  از جمله  قسمت اول ترفندهای تلگرام    ، قسمت دوم ترفندهای تلگرام  و  ترفندهای مخفی تلگرام . در این مقاله سوشال هم می خواهیم ترفند دیگری با عنوان فارسی کردن تلگرام را به شما آموزش بدهیم .

این روزها فقط جوان ها و افراد میانسال نیستند که از پیام رسان تلگرام برای انتقال پیام های خود و سرگرمی استفاده می کنند بلکه بسیاری از پدر بزرگ ها و مادر بزرگ های ما هم دوست دارند هم پای جوان ها از تلگرام استفاده کنند . ما در سری مجموعه های آموزش تلگرام سعی می کنیم بعضی آموزش ها را کمی برای پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها اختصاصی تر کنیم تا راحت تر بتوانند از شبکه های اجتماعی استفاده کنند و لذت ببرند.

چگونه تلگرام خود را فارسی کنیم ؟

بسیاری از افراد حتی با داشتن تسلط به زبان انگلیسی ترجیح می دهند در هر وسیله یا تجهیزاتی که استفاده میکنند یا  نرم افزارها و پیام رسان های اینترنتی منوی فارسی پیش روی خود داشته باشند.

علاوه بر این بسیاری از مادر بزرگ ها و پدر بزرگ ها ترجیح می دهند تلگرام خود را فارسی کنند . پس بهتر است برای فارسی کردن تلگرام این مراحل را همراه سوشال طی کنید :

12 مرحله تا فارسی کردن تلگرام

1- ابتدا این فایل را از طریق این لینک ”  ” دریافت کنید .

2-این فایل را باید از حالت فشرده شده خارج کنید . برای اینکار به قسمت مدیریت فایل گوشی خودتان بروید . یعنی هر جا آیکونی به این نام دیدید My Files روی آن کلیک کنید . سپس به قسمت دانلودها Download ها بروید .

فارسی کردن تلگرام
فارسی کردن تلگرام

البته اگر در گوشی خودتان این مقاله سوشال را باز کرده اید و در حال خواندن هستید با کلیک به روی لینک بالا مستقیم به قسمت مدیریت فایل گوشی تان منتقل می شوید و می توانید بقیه کارها را از این جا به بعد ادامه دهید .

فارسی کردن تلگرام
فارسی کردن تلگرام

3- فایل Telegram-persian.xml.zip را انتخاب کنید .

فارسی کردن تلگرام
فارسی کردن تلگرام

4-  گزینه EXTRACT را انتخاب کنید .

فارسی کردن تلگرام
فارسی کردن تلگرام

5 -به تلگرام خود بروید و “سه خط روی هم” را بزنید

6- شکل ” ابر ” را انتخاب کنید .

فارسی کردن تلگرام
فارسی کردن تلگرام

6- در پایین صفحه باز شده، روی شکل سنجاق بزنید و  گزینه فایل File  را انتخاب کنید .

فارسی کردن تلگرام
فارسی کردن تلگرام

7- در این صفحه گزینه Internal Storage را بزنید .

فارسی کردن تلگرام
فارسی کردن تلگرام

8-بعد گزینه Download را انتخاب کنید .

9- پوشه فارسی ساز را که از طریق لینک بالا دانلود کردید را انتخاب کنید و بعد هم فایل Telegram-persian.xml را انتخاب کنید.

فارسی کردن تلگرام
فارسی کردن تلگرام

10- بعد از اینکه فایل آپلود شد . در قسمت بالای کادر باز هم گزینه سه نقطه را بزنید .

فارسی کردن تلگرام
فارسی کردن تلگرام

11- از صفحه باز شده گزینه Apply localization file را انتخاب کنید .

12- در اینجا به آخرین مرحله رسیدیم . یعنی انتخاب زبان فارسی از بین گزینه های موجود .

فارسی کردن تلگرام
فارسی کردن تلگرام

حالا می توانید از فارسی کردن تلگرام خود لذت ببرید و به راحتی از آن استفاده کنید .

برای توسعه و گسترش فرهنگ ” آنچه بلدیم به دیگران هم یاد بدهیم ” اگر شما هم علاوه بر این موارد، نکته و ترفند خاصی بلد هستید و به کار می برید خوشحال می شویم با سوشال و دوستانتان در سوشال در میان بگذارید . یکبار امتحان کنید و لذت آموزش به دیگران را تجربه کنید .

 

مطالب مرتبط