استراتژی های بازاریابی دیجیتال برای مشاغل کوچک

بازاریابی دیجیتال

استراتژی بازاریابی دیجیتال بخش مهمی از ترکیب بازاریابی کلی یک کسب و کار است ، صرف نظر از اندازه آن و اینکه آیا به صورت آنلاین فعالیت می کند یا خیر. بازاریابی مشاغل کوچک برای یک شرکت محلی می تواند شامل بسیاری از روش های تبلیغات محلی آفلاین باشد ، اما برای به حداکثر رساندن فروش در اقتصاد امروز ، باید بخش استراتژی های بازاریابی دیجیتال را نیز شامل شود.  یک کسب و کار کوچک که بیشتر یا تمام فرآیند خود را به صورت آنلاین انجام می دهد ، باید از استراتژی بازاریابی دیجیتال استفاده کند که به کاربران آنلاین کمک می کند تا آن را ببینند.

چندین حوزه اصلی بازاریابی آنلاین وجود دارد که برای مشاغل کوچک میتواند بسیار مهم باشد.  برخی از آنها برای مشاغل محلی و آفلاین اهمیت بیشتری دارند ، در حالی که برخی دیگر برای کسانی که به صورت آنلاین فعالیت می کنند موثر تر هستند.

 

چه استراتژی بازاریابی دیجیتال برای مشاغل کوچک من بهتر است؟

به مشتریان خود نگاهی بیندازید و مشخص کنید که بیشتر کجا وقت خود را آنلاین می گذرانند.  پایگاه مشتری دیجیتال شما ممکن است مخاطب متفاوتی نسبت به عادت به هدف گیری داشته باشد.  بودجه شما هنگام تصمیم گیری در مورد استراتژی های بازاریابی دیجیتال ، عامل مهمی خواهد بود.

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کدام استراتژی بازاریابی دیجیتال برای تجارت شما بهتر است ، از آزمایش چند روش مختلف نترسید و سعی کنید روش های مختلف را تست کنید.  پس از آن ، به نتایج نگاهی بیندازید تا ببینید کدام روش ها برای مشتریان شما موثر تر است و مطمئن شوید که بازدهی مثبت سرمایه گذاری (ROI) را دریافت می کنید.

استراتژی های بازاریابی دیجیتال برای مشاغل کوچک

اندازه گیری نتایج برخی از استراتژی ها دشوار است ، اما یک پیشنهاد این است که درآمد شرکت را در حین تلاش های خاص بازاریابی با درآمد حاصل از اجرای سایر کمپین های بازاریابی مقایسه کنید.

شما باید حداقل هر 6 ماه یکبار برنامه بازاریابی خود را مرور کنید تا مطمئن شوید که به روز است و هنوز نیازهای تجاری شما را برآورده می کند.

 بازاریابی موتورهای جستجو

این بخش از بازاریابی برای مشاغل کوچک بسیار مهم است.  این به شما فرصتی می دهد تا همراه با شرکت های بزرگتر ، در معرض دید بیشتر در نتایج موتورهای جستجو باشید.  از آنجا که مردم از جستجو برای یافتن محصولات به صورت آنلاین و محلی استفاده می کنند ، مهم است که شرکت شما در نتایج جستجو برای کلماتی که مربوط به آنچه شما می فروشید قرار گیرد.

بازاریابی موتورهای جستجو

شرکت های حرفه ای بازاریابی اینترنتی این خدمات را از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) ارائه می دهند ، که می تواند به وب سایت شما کمک کند. اگر نیاز به این موضوع دارید ، تیم سوشال نیز میتواند در کنار شما باشد و در این بخش به صورت حرفه ای ، به کسب و کار شما کمک کند. از طریق روش هایی مانند:

* کلمات کلیدی تحقیق و حجم

*پیوند سازی داخلی

*بهینه سازی محتوا برای تولید اطلاعات مرتبط و با کیفیت بالا

* بازاریابی جستجوی محلی

و…

بازاریابی مبتنی بر مکان ، شامل بهینه سازی وب سایت برای نتایج جستجو است ، اما عملکرد نقشه های موتور جستجو را نیز با خودش ادغام می کند.  این امر به ویژه در مورد گوگل صادق است ، جایی که می توانید کسب و کار خود را با اطلاعات نقشه و آدرس فهرست کرده و به مشتریان احتمالی ، آنچه برای بازدید از موسسه شما نیاز دارند ، ارائه دهید.  شماره تلفن و آدرس وب سایت شما نیز قابل ذکر است.

 بازاریابی محتوا

این استراتژی ، حول محور دادن اطلاعاتی به مشتریان احتمالی در مورد محصول یا خدمات شما و همچنین اطلاعات کلی است.  همه سعی می کنند بفروشند ، اما کسانی که می توانند اطلاع رسانی کنند بیشتر به فروش می رسند.  مردم سطح خاصی از تخصص را از یک شرکت توقع دارند و اگر شما بتوانید با تولید محتوا ، این تخصص را به مشتری نشان دهید ، میتوانید اعتماد او را جلب کرده و آن مخاطب را تبدیل به خریدار کنید.

بازاریابی محتوا

در گذشته ، بازاریابی محتوا اغلب از طریق بروشورها و کتابهای راهنمای چاپی اجرا می شد.  با این حال ، امروزه این استراتژی متکی بر ارائه مقالات و اطلاعات ارزشمند و مرتبط در وب سایت شرکت شما است که مشتریان بالقوه را راهنمایی و جذب می کند و به نماینده محصول و یا خدمات شما میباشد

 بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

این نوع بازاریابی می تواند کمی برای افراد نوپا مشکل باشد.  همه درباره رسانه های اجتماعی صحبت می کنند ، اما حقیقت این است که ادغام رسانه های اجتماعی در کسب و کار برای شرکت ها دشوار است.  نوع رسانه مورد استفاده و نحوه استفاده از آن بستگی به نوع کسب و کار شما دارد.  برای برخی از شرکت ها ، ارتباط با مشتریان و ارائه اخبار فوری به آنها می تواند عنصر مهمی برای موفقیت باشد.

سایر مشاغل ، مانند یک رستوران محلی ، با استفاده از رسانه های اجتماعی با آگاهی مشتریان از جدیدترین محصولات ویژه و افزودنی های جدید به منوی خود ، موفقیت آمیز بوده اند.  مهمترین جنبه رسانه های اجتماعی ، استفاده از آن برای تقویت پایگاه مشتری برای دستیابی به فروش مکرر است.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

تلاش برای گسترش خود در شبکه گسترده ای از شبکه های اجتماعی برای صاحبان مشاغل کوچک با منابع محدود دشوار است.  در عوض ، دریابید که کدام کانال های آنلاین برای کسب و کار شما و مشتریانی که سعی در جلب آنها دارید بیشتر منطقی است و آن ها بیشتر در کدام یک از شبکه ها حضور دارند.  آیا مشتریان حرفه ای را هدف قرار می دهید؟  LinkedIn ممکن است ابزار ایده آل شما باشد.  آیا بازاریابی شما جنبه بصری قوی دارد؟  اینستاگرام می تواند بهترین گزینه برای کسب و کار شما باشد.

بازاریابی رسانه های اجتماعی در مورد ایجاد ارتباط با مشتریان است – نه فقط فروش مداوم به آنها.  از این بستر برای گوش دادن و تعامل با مشتریان آنلاین خود استفاده کنید.

 بازاریابی موبایلی

امروزه تجربه مصرف کننده و تصمیم او برای خرید ، تا حد زیادی از طریق یک دستگاه تلفن همراه هدایت می شود . خواه در جستجوی محصول یا شرکت ، مقایسه قیمت یا در نهایت خرید محصول.

هدف بازاریابی موبایل این است که با استفاده از وسایلی مانند پیام کوتاه ، رسانه های اجتماعی ، وب سایت ، ایمیل و برنامه ها از طریق تلفن های هوشمند یا رایانه همراه مشتریان ، به آنها دسترسی پیدا کند.

بازاریابی موبایلی

مشاغل می توانند از فناوری استفاده کنند که می تواند مشتریان را بر اساس زمان یا مکان مورد هدف قرار دهد ، مانند ارسال کد تخفیف به مشتریان هنگام ورود به فروشگاه.

مطمئن شوید که حضور آنلاین شما و استراتژی بازاریابی دیجیتال برای موبایل مناسب و قابل اجراست ، زیرا مصرف کنندگان به طور فزاینده ای بیشتر وقت خود را روی تلفن های خود صرف می کنند.

خط پایانی

بسیاری از استراتژی های بازاریابی آنلاین برون سپاری می شوند ، مگر اینکه برای انجام این فعالیت ها ، وقت مناسبی اختصاص دهید ، سخت است که بر تغییرات متعددی که در مورد استراتژی ایجاد می شود ، بمانید.  با بازاریابی محتوا و موبایلی ، می توانید بسیاری از کارها را خودتان انجام دهید ، اما هیچ مشکلی برای مشاوره استراتژی از متخصصان برای شروع به شما وجود ندارد که پینشهاد میکنیم حتما این کار را انجام دهید.

استراتژی های بازاریابی آنلاین

اگر یک کسب و کار کوچک دارید ، باید زمینه های فوق ، برای اجرای یک مارکتینگ دیجیتال موفق را در نظر بگیرید.  برنامه ای تدوین کنید و آن را با سایر تلاش های بازاریابی خود ترکیب کنید.  بسته به کسب و کار شما ، برخی از این زمینه های بازاریابی مهمتر و موثر تر خواهند بود.  اگر نیروی انسانی لازم برای انجام وظایف بازاریابی داخلی را ندارید ، می توانید از متخصصان برای کمک به شما یا برون سپاری کمک بگیرید که قطعا میتوانید روی تیم سوشال نیز حساب کنید. برای ارتباط با کارشناسان ما ، از بخش ارتباط با ما سایت اقدام نمایید.

مطالب مرتبط

پاسخ