بازاریابی آنلاین چیست؟

بازاریابی آنلاین

با توجه به رواج و همه گیر شدن اینترنت ، خیلی از فعالیت های روزمره ما دارد به سمت دنیای آنلاین میرود که بازاریابی نیز از این قائده عقب نمانده و سمت و سوی آنلاینی شدن خودش را به خوبی دارد سپری میکند و اتفاقا به کمک کسب و کار ها آمده است. اما اگر بخواهیم آن را به صورت مشخص و ساده برای شما بیان کنیم ، باید اینگونه گفت که بازاریابی آنلاین ، به تکنیک ها و استراتژی های بازاریابی اشاره دارد که از اینترنت ، برای هدف گیری مشتریان بالقوه استفاده می کند.  این نوع از بازاریابی ، مجموعه ای از روش ها و ابزارهایی است که مدیران بازاریابی برای تبلیغ کالا و خدمات از طریق اینترنت استفاده می کنند.

بازاریابی آنلاین چیست؟

این مدل از بازاریابی شامل طیف وسیع تری از عناصر بازاریابی نسبت به روش های بازاریابی قبل از اینترنت و یا به اصطلاح “آفلاین” است. شاید به این دلیل است که در حال حاضر ، مکانیزم های بازاریابی و کانال های اضافی زیادی به صورت آنلاین در دسترس است.

اصطلاح “آنلاین” در این زمینه به معنای متصل بودن به اینترنت است. دقیقا برعکس اصطلاح ” آفلاین”.

ما همچنین از این نوع بازاریابی به عنوان بازاریابی اینترنتی ، بازاریابی تحت وب ، بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) و بازاریابی دیجیتال نیز یاد می کنیم که به صورت مفصل در مقالات قبلی سایت به آن پرداخته شد و پیشنهاد میکنم حتما آن مقالات را نیز مطالعه نمایید.

دستیابی به مشتریان هدف و ایجاد یک برند خوش نام ، یکی از مهمترین بخش های موفقیت در تجارت است.  در حقیقت ، اکثر مشاغل اگر راه کار های بازاریابی مناسبی برای کسب و کار خودشان نداشته باشند ، احتمال شکست آنها بسیار بالا می رود.

 

بازاریابی آنلاین چیست

بازاریابی آنلاین

بازاریابی آنلاین ، باعث افزایش شهرت یک کسب و کار میشود.

بازاریابی آنلاین ، یعنی استفاده از طیف وسیعی از ابزارها و راه حل های اینترنتی ، که به افزایش شهرت شرکت شما و در نهایت افزایش فروش شما کمک می کند.

Techopedia دارای تعریف زیر از اصطلاح بازاریابی آنلاین است:

“بازاریابی آنلاین مجموعه ای از ابزارها و روش هایی است که برای تبلیغ محصولات و خدمات از طریق اینترنت استفاده می شود.”

این نوع بازاریابی شامل طیف وسیع تری از عناصر بازاریابی نسبت به بازاریابی تجاری سنتی به دلیل کانال های اضافی و مکانیزم های بازاریابی موجود در اینترنت است. ”

ebWebopedia می گوید: “بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین ، به تبلیغات و تلاش های بازاریابی اطلاق می شود که از وب و ایمیل برای هدایت فروش مستقیم از طریق تجارت الکترونیکی استفاده می کند.”

توسعه وب سایت ، نقش مهمی در رسیدن به مخاطبان هدف یک شرکت دارد.  وقتی مصرف کنندگان به دنبال کالا ، خدمات و اطلاعات هستند ، به وب سایت ها مراجعه می کنند.

توسعه وب سایت

در مورد آنچه که یک وب سایت ارائه می دهد ، شبکه USA Today می گوید:

“داشتن یک وب سایت ، این امکان را به مشتریان شما می دهد که در مورد شرکت شما ، خدمات شما و نوع محصولاتی که می فروشید اطلاعات بیشتری کسب کنند.”

داشتن یک وب سایت استاندارد و متناسب با کسب و کار ، این روزها نسبتاً ساده ، مقرون به صرفه و البته کاملاً ضروری برای داشتن یک تجارت در این روزها است.

با تمرکز مناسب بر روی مخاطبان مورد نظر ، یک شرکت طراحی وب می تواند به شما در ایجاد یک وب سایت دقیق برای ایجاد تغییر ، بهبود روند حفظ مشتری و وفاداری ، به برند شما کمک کند.

 کانال های تجاری آنلاین

کانال های آنلاین ، وب سایت هایی هستند که محتوای درخواستی را به مشترکان منتقل می کنند. شرکت ها خدمات اطلاعاتی و بازاریابی آنلاینی را راه اندازی می کنند که مشترکین می توانند اغلب به صورت اشتراک ماهانه به آنها دسترسی داشته باشند . این کانالها ممکن است خدمات ایمیل ، اطلاعات ، خرید و سرگرمی را به مشتریان خود ارائه دهند که متناسب با اهدافی که دارید میتواند متفاوت باشد .

 کانال های تجاری آنلاین

کانال های آنلاین نسبت به تبلیغات تلویزیونی چندین مزیت برای مدیران بازاریابی دارند که حتما در مقالات بعدی سایت در مورد این موضوع نیز برای شما مطالبی را آماده خواهیم کرد.  مشاغل می توانند تأثیر کانالهای خاص ، نحوه ورود بازدیدکنندگان به آنجا و همچنین رفتارهای آنلاین آنها را اندازه گیری کنند.

به گفته Optimizely:

“مزیت اصلی استفاده از کانال های آنلاین برای بازاریابی یک کسب و کار یا محصول ، توانایی اندازه گیری تاثیر هر کانال معین و همچنین نحوه تعامل بازدیدکنندگان از طریق کانال های مختلف با یک وب سایت یا تجربه صفحه فرود است.”

“از بین بازدیدکنندگانی که به مشتریان پولی تبدیل می شوند ، تجزیه و تحلیل بیشتری می توان انجام داد تا مشخص شود کدام کانال ها در جذب مشتریان با ارزش ، موثر تر هستند.”

اینترنت ، شیوه کار ، یادگیری ، تعامل با دیگران ، خرید و تفریح ​​را تغییر داده است. و شما هم اگر میخواهید از این تغییرات عقب نمانید ، باید به فکر راه اندازی وب سایت تجاری برای یرند خودتان باشید که برای انجام این موضوع ، فقط کافیست با راه های ارتباطی تیم سوشال در ارتباط باشید و با خیالی آسوده و راحت ، کار را به ما بسپارید

در زیر ، به برخی از مزایای اصلی بازاریابی آنلاین اشاره شده است:

 

 هدف گذاری جغرافیایی

می توانید مصرف کنندگان را با توجه به محل زندگی آنها به طور موثر تر مورد هدف قرار دهید.

هدف گذاری جغرافیایی

مقرون و به صرفه است:

در مقایسه با رویکردهای بازاریابی سنتی ، می توانید خیلی ارزان تر به مخاطبان هدف  و مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید

 راحتی و انعطاف پذیری:

مشتریان می توانند اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات را جمع آوری کرده و همچنین آنها را به راحتی ، در خانه خودشان خریداری کنند.بدون اینکه نیازی به حضور در ترافیک و شلوغی های روزمره باشند.

متریک (تجزیه و تحلیل): شما می توانید حجم زیادی از داده های آماری را بدون هزینه اضافی جمع آوری کنید و از آنها در جهت رشد کسب و کار خودتان استفاده نمایید.

بازاریابی آنلاین چیست

یکی از اشکالات اصلی این نوع بازاریابی ، عدم ملموس بودن آن است.  به عبارت دیگر ، مشتریان بالقوه نمی توانند محصول شما را امتحان کنند و یا از نزدیک با آن در ارتباط باشند.  یکی از راه های غلبه بر این عیب این است که به مشتریان امکان مرجوعی کالا و بازپرداخت را در صورت نپسندیدن و یا مغیرت با عکس های سایت بدهید تا بتوانید با این روش ، کمی از استرس او را در هنگام خرید ، کاهش دهید.

مطالب مرتبط

پاسخ