بازاریابی وابسته(Affiliate Marketing) چیست؟

بازاریابی وابسته

شما محصول یا خدمات فوق العاده ای دارید ، اما هیچ کس از آن اطلاع ندارد. چطور شما مشتریان جدید پیدا می کنید؟ و یا مشتریان احتمالی ، چگونه شما را پیدا می کنند؟

متداول ترین پاسخ ها به این سوالات ، شامل کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی است که از رویکردهای کوچک مانند قرار دادن بروشور روی اتومبیل در پارکینگ گرفته تا تبلیغات چند میلیون تومانی بیلبورد های شهری است.

به طور میانگین هر فرد ، به طور متوسط ​​روزانه پانصد نوع تبلیغات در معرض دیدش قرار می گیرد. با این همه تبلیغات گوناگون و با روش های مختلف ، چگونه می توانید مطمئن شوید که پیام تبلیغاتی شما توسط او دیده شده است؟ و یا حتی اگر دیده باشد ، آیا تبلیغ شما را برای مراجعه ، به یاد دارد؟

آیا تا به حال از دوستان یا اعضای خانواده خود خواسته اید در مورد یک محصول جالب با شما صحبت کنند؟ به احتمال زیاد شما بیشتر از هر میزان تبلیغاتی که دیده اید یا شنیده اید ، نسبت به دیدن و یا شنیدن اطلاعات خانواده خودتان ، بسیار مشتاق تر بوده اید.

حتی با وجود همه تبلیغات پر زرق و برق که ممکن است در یک روز مشاهده کنید ، پیشنهادات مستقیم یک دوست مورد اعتماد به احتمال زیاد شما را وادار می کند تا در مقایسه با برخی از تبلیغات ناخواسته در طول سفر روزانه خود ، یک محصول جدید را بررسی کنید.

بسیار خوب ، اما چگونه می توانید افراد را وادار کنید که در مورد محصولات یا خدمات شرکت شما با دوستان و خانواده خود صحبت کنند؟

اینجاست که پای یکی از قوی ترین انواع بازاریابی ، یعنی بازاریابی وابسته به میان می آید که در این مقاله میخواهیم بیشتر با این نوع بازاریابی آشنا شویم.

بازاریابی وابسته ، روشی برای ارتقاء است “که در آن یک کسب و کار به ازای هر بازدید کننده یا مشتری که توسط تلاش های بازاریابی خود وابسته به یک یا چند شرکت وابسته و یا یک شخص باشد ، پاداش می دهد”.

 

 

اما بازاریابی وابسته ، چگونه برای صاحبان مشاغل و مصرف کنندگان اعمال می شود؟

بازاریابی وابسته اساسی

در ابتدایی ترین سطح ، بازاریابی وابسته شامل پرداخت یک کمیسیون یا پاداش به یک فرد (وابسته) است که مشارکت موثر مشتری را درک کرده و شرکت را به دوست یا آشنای خودش معرفی میکند که او خرید های خودش را از مجموعه معرفی شده انجام دهد و پس از خرید او ، پاداش در نظر گرفته شده ، برای فرد معرفی کننده نیز به او پرداخت میگردد.

بازاریابی وابسته چیست؟

 

همانطور که می بینید ، در نوع بازاریابی وابسته به طور کلی سه رکن اصلی برای اجرا وجود دارد:

 

1-کارفرما (شخص یا شرکتی که محصول یا خدماتی را برای فروش و ارائه دارد)

2-شرکت و یا شخص وابسته (شخصی که محصول را تبلیغ می کند)

3-مشتری (شخصی که محصول را بر اساس تعامل با شرکت وابسته که میتواند یک شخص هم باشد ،  خریداری می کند)

 

شرکت وابسته ، به سادگی یک مشتری است که در مورد یک شرکت ، محصول یا خدمات مورد استفاده خود ، آن را به دوستان و آشنایان خودش معرفی میکند. از آنجا که این تبلیغات میتواند در نهایت ، منحجر به فروش شود ، شرکت کارفرما ، با ارائه نوعی امتیاز یا کمیسیون ، از شرکت وابسته تشکر می کند که معمولا این کمیسیون به صورت نقدی و به میزان درصدی از هر فروش به آن شخص میباشد.

بازاریابی مشارکتی

 

در این فرآیند ، مشتری نیز از خرد خودش خوشحال است ، زیرا با محصول یا خدماتی آشنا شده است که قبلاً از آن اطلاع نداشت. شرکت و یا شخص وابسته نیز خوشحال است ، چرا که توانسته از این خرید ، سودی را برای خودش برداشت کند. و در نهایت ، شرکت نیز خوشحال است زیرا فروش خودش را با حداقل سرمایه گذاری برای بازاریابی افزایش داده است. این یک فرآیند برد-برد-برد است!

 

 

 

نیازی به معرفی حضوری هم نیست !

این روزها ، انتشار اطلاعات از طریق دهان به دهان راحت تر از همیشه در حال انجام است. به جای اینکه منتظر صحبت درباره یک شرکت ، خدمات یا محصول در مکالمه حضوری باشیم ، می توانیم آدرس اینترنتی را کپی کرده و در یک ایمیل یا یک پیام در شبکه های اجتماعی شخصی دوستان و آشنایانمان ، آن محصول یا خدمات را به او معرفی کنیم.

در عصر کنونی ، تقریباً همه افراد به اینترنت دسترسی دارند و در حداقل 5 بار در روز ، شبکه اجتماعی خودشان ، مانند تلگرام ، اینستاگرام ، واتس آپ و… را چک و برسی میکنند. گزارشات اخیر فیس بوک ادعا می کند که بیش از 50 درصد از جمعیت بزرگسال در ایالات متحده ، دارای حساب فیس بوک هستند و تقریبا 60 درصد از کاربران فیس بوک به صد یا تعداد بیشتری از دوستانشان متصل هستند و با آن ها ارتباط میگیرند.

بازاریابی وابسته

به احتمال زیاد اگر فردی به فیس بوک یا شبکه اجتماعی دیگر متصل نباشد ، در نزدیکی او ، فردی زندگی میکند که این فضا را دارد. اما کاری نداریم این اعداد و ارقام کاملاً دقیق هستند یا خیر ، اما نکته مهم این است که این برسی ها نشان می دهند که اکثر مردم به طریقی به صورت آنلاین به هم متصل هستند.

 

بردن آن به سطح بعدی

با شروع به دیدن کمیسیون ها ، احتمالاً انگیزه بیشتری برای گسترش روند معرفی خود خواهید داشت. حتی ممکن است فردی به عنوان راهی افزایش درآمدش ، در کنار کاری فعلی ، به دنبال فرصت های بازاریابی وابسته باشد.

افراد با انگیزه مالی می توانند با توصیه محصولات یا خدمات از طریق حضور در بستر های اینترنتی ، خواه یک وبلاگ حرفه ای ، یک گروه تلگرام یا چند وب سایت شرکتی ، تلاش میکنند بازاریابی وابسته خود را به سطح بالاتری برسانند و درآمد خودشان را از این طریق افزایش بدهند.

متخصصان تجاری معتبر به راحتی می توانند محصولات و خدمات را برای یک شرکت دیگر توصیه کنند و درآمد را برای هر دو مشاغل افزایش دهند – به یک کسب و کار از طریق افزایش ترافیک و فروش و به دیگری از طریق کمیسیون هایی که از طریق برنامه وابسته ایجاد می شود.

افزایش فروش با افلییت مارکتینگ

 

خوشبختانه Easy Affiliate وجود دارد-یک افزونه کامل که به شما کمک می کند تقریباً بدون زحمت ، یک برنامه وابسته را در عرض چند دقیقه در سایت وردپرس خود راه اندازی کنید. اگر یک محصول یا خدمات همراه با هر نوع حضور آنلاین دارید ، احتمالاً بازاریابی وابسته برای شما مفید ، و در آینده ای نزدیک ، یک الزام خواهد بود.

 

تنها با چند کلیک کوتاه ، می توانید یک تیم بازاریابی آزاد از اعضای وابسته را برای شرکت خودتان جذب کنید و فروش خود را با سرعت بسیار بیشتری گونه ای پیش ببرید .

 

نظر شما در مورد بازاریابی وابسته چیست؟ در قسمت نظرات ، آن را با ما در میان بگذارید.

 

اگر این مقاله برای شما مفید بود ، حتماً ما را در اینستاگرام سوشال دنبال کنید!

مطالب مرتبط

پاسخ