چرا تجزیه و تحلیل داده ها برای کسب و کار شما حیاتی است؟ – بخش دوم

تجزیه و تحلیل کسب و کار

در این مقاله با بخش دوم چرایی تجزیه و تحلیل داده ها در کسب و کار آشنا خواهید شد . پیشنهاد میکنیم اگر بخش اول این مقاله را مطالعه نکردید ، به مقاله قبلی سایت سوشال سر بزنید و حتما از نکات آن بخش نیز استفاده نمایید.

اما به سراغ بخش دوم البته بسیار مهم این موضوع برویم…

می توانید با استفاده از تجیزه و تحلیل داده ها  ،مخاطبان ایده آل خود را پیدا کنید…

شناسایی مخاطبان ایده آل شما بسیار مهم است ، به ویژه در مراحل ابتدایی یک کسب و کار.  اشتباه در نظر گرفتن مشتری به این معنی است که شما می توانید محصول یا خدمات فوق العاده ای با پتانسیل زیاد داشته باشید ، اما هیچ نتیجه ای نگیرید!  زیرا آن را در به افراد کاملاً اشتباه دارید معرفی میکنید که هیچ نیازی به محصول یا خدمات شما ندارند.

خوشبختانه ، چندین گزینه برای استفاده از تجزیه و تحلیل برای شناسایی مخاطبان ایده آل شما وجود دارد که می توانید این کار را در هر مرحله از کسب و کار خود انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که هنوز مشتریان مناسب را مورد هدف قرار می دهید ، یا اینکه تغییر دادن به مخاطبان دیگر منطقی تر است یا خیر .

شناسایی مخاطبان

شما می توانید از داده های رسانه های اجتماعی و مشتریان فعلی خود به عنوان اطلاعات بسیار مفیدی برای تعیین مشتری ایده آل خود استفاده کنید و پایگاه مشتریان رقبای خود را بررسی کنید تا مشخص شود چه نوع افرادی به انواع محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید علاقه مند هستند.  ابزارهای گوناگونی وجود دارد که می توانید از آنها برای جمع آوری آسان داده های مخاطبان داده استفاده کنید ، مانند:

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام

نظر سنجی های داخل سایت

پُر کردن فرم های پیش از خرید

و…

استفاده از تجزیه و تحلیل برای مطالعه مخاطبان به این معنی است که می توانید اطلاعات غنی را جمع آوری کنید که به شما کمک می کند اطلاعات بیشتری در مورد مشتریان خود کسب کنید و کمپین های بازاریابی و خدمات بهتری را برای بهبود ارتباط برند خود با آنها ترتیب دهید.  هنگامی که مشتریان هدف و ایده آل خود را مشخص کردید ، ارائه راه حل ها و محتواهای متناسب برای علاقه مند سازی آنها برای شما بسیار راحت و هموار تر می شود.

انبوه سازی اطلاعات

می توانید با تجزینه و تحلیل ، شخصی سازی انبوه ایجاد کنید.

ابزارهای تجزیه و تحلیل داده ها شما را قادر می سازد تا مخاطبین خود را تقسیم بندی کرده و شخصی سازی گسترده ای ایجاد کنید. این موضوع یکی از مفیدترین راه ها برای رسیدن به مشتریان و ایجاد ارتباط قوی بین آنها و برند شماست.

ابزارهای تجزیه و تحلیل

ابزارهای تجزیه و تحلیل بسیار زیادی در دسترس هستند تا به شما کمک کنند مخاطبان خود را به گروه های متمایز تقسیم بندی کنید ، که می تواند بر اساس عواملی مانند:

سن

جنسیت

ستون درآمد

موقعیت اجتماعی

محل

منافع

سرگرمی ها

حرفه

و…

باشد . پس با از انجام این کار ، می توانید ابزارهایی را پیاده سازی کنید که به طور خودکار محتوای ایمیل بازاریابی شخصی سازی شده را ایجاد می کند ، گروه های عظیمی از افراد را هدف قرار می دهد و در عین حال شخصی سازی می کند ، دسترسی شرکت شما را افزایش می دهد ، و بیشتر گیرندگان خود را تشویق می کند تا با محتوایی که برای آنها ارسال می کنید مشارکت داشته باشند و  ، از همه مهمتر باعث افزایش تأثیر شما و افزایش تبدیل ها میشود.

تجزیه و تحلیل کسب و کار

شخصی سازی یک ابزار بسیار قدرتمند است ، به ویژه در بازاریابی ، جایی که بیش از 70 درصد از متخصصان معتقدند شخصی سازی هدفمند ، بهترین راه برای جلب مشارکت مشتریان و مشاهده نتایج است.  اما شخصی سازی بسیار بیشتر از این است که به جای گفتن “مشتری عزیز” ، نام مشتریان را به زبان بیاورید.  شما باید وقت بگذارید تا با مخاطبان و ویژگی های فردی آنها آشنا شوید و تنها راهی که می توانید به طور موثر این کار را انجام دهید جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها است.

استفاده از داده ها برای پیشبرد تلاش های بازاریابی شما راهی را برایتان باز میکند تا اطمینان حاصل کنید که در طول سفر خرید مشتری برای هر مشتری که به آن خدمات ارائه می دهید ، تجربیات مرتبط و جالبی را ارائه می دهید یا خیر .

 

به شما کمک می کند نتایج بهتری از رسانه های اجتماعی بگیرید…

رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی ابتدا برای کمک به مردم در ارتباط با یکدیگر به وجود آمدند ، اما امروزه به یکی از قدرتمندترین ابزارها برای کمک به برندها و ارتباط با مشتریان خودشان تبدیل شده است.  می توانید از شبکه های اجتماعی مانند:

فیس بوک

لینکدین

توییتر

اینستاگرام

اسنپ ​​چت

Pinterest

تلگرام

و … استفاده کنید.

استفاده از این شبکه های اجتماعی به شما این فرصت را می دهد تا نه تنها نام تجاری خود و محصولات یا خدماتی را که به مخاطبان هدف خود ارائه می دهید در یک مکان تبلیغ کنید ، بلکه در مورد مشتری ایده آل خود نیز اطلاعات بیشتری کسب کرده و واقعاً با آنها آشنا شوید و طیف وسیعی از ابزارهای تجزیه و تحلیل وجود دارد که بتوانید نگاهی عمیق به آنچه در مورد برند شما در اینترنت گفته می شود داشته باشید و آنها را مورد برسی قرار دهید و به شما این امکان را می دهد تا رسانه های اجتماعی را زیر نظر بگیرید و در مورد اینکه آیا برند شما خوب ذکر شده است یا نهرا برسی کنید . یک راه آسان برای انجام این کار ، ردیابی هشتگ ها و اشاره ها در رسانه های اجتماعی است.

شبکه های اجتماعی

علاوه بر این ، خود شبکه های اجتماعی نیز ابزارهای تجزیه و تحلیل ارائه می دهند که می توانید از آنها برای تعیین اثربخشی هرگونه کمپین تبلیغاتی که در بستر خود دارید ، استفاده کنید.  شما می توانید از این ابزارها برای به دست آوردن اطلاعاتی در مورد اینکه مخاطبان از کجا آمده اند ، علایق آنها ، دستگاه هایی که استفاده می کنند و میزان علاقه آنها به تبلیغ شما استفاده کنید تا تصمیمات بازاریابی رسانه های اجتماعی بهتر را در آینده بگیرید.

تجزیه و تحلیل کسب و کار

و اما در نهایت باید گفت  داده ها برای هر تصمیم تجاری که می گیرید از قبیل بهبود بازاریابی ، خدمات به مشتریان ، رشد کسب و کار و بسیاری از جنبه های دیگر اداره یک شرکت موفق بسیار مهم است و عدم توجه به آن ، میتوانید مسیر رسیدن به موفقیت شما را بسیار طولانی کند.

مطالب مرتبط

پاسخ