چرا تجزیه و تحلیل داده ها برای کسب و کار شما حیاتی است؟ – بخش اول

تجزیه و تحلیل کسب و کار

تجزیه و تحلیل یک کسب و کار ، یکی از مفیدترین و البته واجب ترین فعالیت ها برای تدوام و حفظ روند موفقیت یک تجارت است. داده های یک کسب و کار ، یکی از مهمترین دارایی هایی است که هر شرکتی می تواند در اختیار داشته باشد. داده ها فرصتی واقعی را برای شما ایجاد می کنند تا تغییرات را ایجاد کرده و نتایج مثبتی را برای توسعه و موفقیت کسب و کار خود به ارمغان بیاورید.

متکی بودن به داده های آماری صحیح در هر بخش و برای هر تصمیم تجاری که میخواهید اتخاذ کنید ، بسیار مهم است.  بدون داده ها ، تصمیمات غالباً با آگاهی کمتری گرفته میشوند و به احتمال زیاد با خودتان فکر خواهید کرد که آیا انتخاب درست را انجام داده اید یا نه ؟ اما تجزیه و تحلیل داده ها می تواند برای ایجاد بینش های کلیدی در هر بخشی از تجارت شما مورد استفاده قرار گیرد و به شما این امکان را می دهد تا انتخاب های مناسب را برای خدمت به بهترین نحو به سازمان و مشتریان خود داشته باشید.

تجزیه و تحلیل داده ها می تواند اطلاعات زیادی در مورد سلامت کلی و وضعیت شرکت شما را برایتان شفاف کند.  آنها ایده کاملاً روشنی را در اختیار شما قرار می دهند که آیا در مسیر دستیابی به اهداف تجاری هستید؟  در حال حاضر در کسب و کار شما چه می گذرد و آیا برای پیشرفت آن نیاز به تغییراتی دارید یا خیر ، و هر مدیری این موارد را درک میکند که چقدر میتواند دانستن این موضوعات در رشد او و مجموعه اش تاثیر گذار باشد . پس لطفا به سادگی از آن عبور نکنید !

تجزیه و تحلیل داده ها

البته باید بگوییم که هیچ موقع کسب اطلاعات مربوط به مشاغل با آسانی همراه نبوده است. اما شما به راحتی می توانید ابزارهایی را برای جمع آوری داده های بازدیدکنندگان در وب سایت خود استفاده کنید و با این کار ، داده ها به طور خودکار از پروفایل رسانه های اجتماعی شما جمع آوری می شوند.  ابزارهای جمع آوری و تجزیه و تحلیل خودکار داده ها به شما امکان می دهد که گزارش هایی را در داشبورد خود در زمان مورد نظر ایجاد کنید ، و این امر باعث می شود که بهترین تصمیمات تجاری را داشته باشید. پس در این بخش متوجه شدیم اگر از ابزار های این کار استفاده کنیم ، میتوانیم خیلی راحت به داده های مورد نیازمان دسترسی پیدا کنیم .

اما شاید این سوال مطرح باشد که چرا تجزیه و تحلیل داده ها برای مشاغل مدرن بسیار مهم است و چه مزایایی برای شرکت شما میتواند داشته باشد؟

این موضوع ، تنظیم اهداف واقع بینانه را برای شما تسهیل می کند:

تنظیم اهداف واقع بینانه

تعیین اهداف تجاری مناسب ، برای رسیدن به موفقیت بسیار مهم است.  اما مهم تر این است که واقع بین باشید و برای خودتان و طبق داده های به دست آمده برای خودتان ترسیم کنید که کسب و کار شما در یک بازه زمانی مشخص می تواند به چه جایگاهی برسد.  اگر در حال حاضر به سختی دارید پیش میروید و در حال شکستن هستید ، هدف گذاری برای ایجاد ده برابر کردن سود در سال آینده هیچ فایده ای برای شما و تجارتتان ندارد!  خیلی بعید است اتفاق بیفتد…

هنگامی که اطلاعات صحیحی ندارید ، تعیین اهداف برای کسب و کار شما حدسی محض است ، که اغلب به این نتیجه می رسد که مشاغل دارای اهدافی هستند که دائماً در حال تغییر هستند زیرا متوجه می شوید که ممکن است خیلی زیاد یا خیلی پایین رسیده باشید.  حفظ ثبات و پایداری اهداف ، محل تجزیه و تحلیل کسب و کار است. پس این را هم بدانید در هر زمانی از کسب و کار نباید این تجزیه و تحلیل را داشته باشید ، زیرا میتواند به شما داده های غلط را منتقل کند و کلا شما را از چیدن یک استراتژی موفق دور کند.

 تجزیه و تحلیل

تجزیه و تحلیل به شما کمک می کند تا اهداف بهتر و واقعی تری را برای کسب و کار خود تعیین کنید.

“جمع آوری داده های فعالیت های قبلی و روندهای تاریخی آنها ، تصویر واضح تری از اهداف تعیین شده از ابتدا را در اختیار شما قرار می دهد”.

اطمینان حاصل کنید که هیچ فرصتی برای رشد و توسعه تجارت از دست نرفته است.

به وضوح مشخص کنید که چه زمانی یک هدف خاص ممکن نیست یا چه زمانی می توانید به اهداف بالاتر برسید.  تجربیات گذشته ، همیشه ابزارهای ارزشمندی هستند که می توانید هنگام تصمیم گیری های مهم کنونی از آنها استفاده کنید ، اما هنگام انتخاب هایی که بر کسب و کار ، کارکنان و مشتریان شما تأثیر می گذارد ، نمی توانید به تنهایی به آنها اعتماد کنید.  بهترین تصمیم گیرندگان در تجارت می دانند که دخالت داده ها در فرایند تصمیم گیری چقدر اهمیت دارد ، اما استفاده به جا !

اگر داده ها را در هنگام تصمیم گیری در مورد عواملی مانند:

استراتژی های قیمت گذاری

مدیریت موجودی

استخدام و نیروی انسانی

بازاریابی

خدمات مشتری

برسی کنید . به عنوان مثال ، استفاده از داده ها برای تصمیم گیری در مورد کمپین های بازاریابی شما ، این امکان را می دهد که روندهای تاریخی را مرور کرده و بفهمید که در گذشته چه کار کرده و چه چیزی خوب نبوده است.  شما می توانید از این داده ها برای جمع آوری یک کمپین استفاده کنید که شامل تمام استراتژی های گذشته است که تا به حال نتایج خوبی برای شما به همراه داشته اند ، و شانس شما برای راه اندازی یک کمپین بازاریابی را که واقعا نتیجه می دهد ، افزایش می دهد.

از طرف دیگر ، داده ها را از معادله حذف کنید ، شما سعی می کنید آنچه را که در گذشته خوب بوده است به خاطر بسپارید ، که شما را در برابر اشتباه باز می گذارد.  حتی می توانید هنگام استخدام کارکنان جدید ، از داده های قابل اجرا استفاده کنید.  این می تواند برای شما راحت تر تعیین کند که تعداد نیروهای جدیدی که مشاغل شما باید به کار گیرند ، در کدام بخش و چطور به بهترین نحو به کار گرفته می شوند.

مطالب مرتبط

پاسخ