چگونه متن ALT را به پست های اینستاگرام اضافه کنیم؟

می‌خواهید پست های اینستاگرامی تان توسط طیف وسیعی از مخاطبان در دسترس باشد؟ آیا می دانستید که در اینستاگرام هم می توانید متن اضافی بنویسید و به افرادی که نابینا هستند یا مشکل بینایی دارند در استفاده از محتوایتان کمک کنید؟ در این مقاله نحوه اضافه کردن متن ALT در اینستاگرام را با هم مرور خواهیم کرد. پس همراه سوشال باشید.

 تگ متنی ALT چیست؟

تگ ALT Text  عبارت کوتاهی است که برای شناسایی تصاویر معمولا بر روی صفحات سایت مورد استفاده قرار می گیرد. با گسترش و توسعه روزافزون رسانه های اجتماعی، تگ ALT هم به  تصاویری که در این رسانه ها آپلود می شود اضافه می کردد. اگر تصویری به درستی لود نشود، توضیح متن به جای تصویر نشان داده می شود. قرار دادن موس روی این تصویر دیسکرپشن را هم نشان می دهد. شما می توانید متن ALT را به تصاویر اینستاگرامی تان هم اضافه کنید. برخی از سایت ها همچون برخی از رسانه های اجتماعی ممکن است متن ALT  خودکاری را برای تصاویر بر اساس ابزارهای هوش مصنوعی که تصویر را اسکن می کند ارائه کنند. تگ ALT دو هدف اصلی دارد. هدف اول  برای شناسایی تصویر توسط خوانندگان صفحه نمایش است. این کار به افرادی که از لحاظ بینایی مشکل دارند کمک می کند متن را بشنود. دلیل دومی که برای استفاده از تگ ALT در تصاویر وجود دارد  این است که به کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو کمک می کند.  بیشتر سایت ها برای متن یا محتوای سایت شان بر روی سئو تمرکز می کنند. تصاویر و محتوای بصری هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند. به همین خاطر اضافه کردن تگ ALT به تصاویر به کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو کمک می کند. بیشتر پست های اینستاگرام حتی زمانی که متن ALT را در خود دارند در موتورهای جستجو نشان داده نمی شوند. این موضوع ممکن است به خاطر فاکتورهای مختلفی باشد.  علاوه بر همه مواردی که برای استفاده از متن ALT بیان کردیم، این تگ می تواند نقش بسیار زیادی در رتبه بندی پست در جستجوهای اینستاگرام و جایگاه فید داشته باشد. اینستاگرام با ابزارهای هوش مصنوعی کار می کند تا محتوای منتشر شده در پست را تعریف و شناسایی کند. این الگوریتم و فناوری به اینستاگرام کمک می کند محتوایی که باید در اکسپلورر اینستاگرام نشان داده شود را  مشخص می کند.

 چگونه متن ALT را به پست های اینستاگرامی اضافه کنیم؟

حالا که اینستاگرام چنین قابلیتی را به پست هایش اضافه کرده است شما می توانید این تگ را به صورت مستقیم بر روی پست های جدیدی که آپلود می کنید اضافه کنید یا پست های قبلی تان را ویرایش نمایید.

 اضافه کردن متن ALT به پست های جدید اینستاگرام:

شما می توانید این تگ را به پست های جدید اینستاگرام تان اضافه کنید.وقتی کپشن و سایر تگ های مورد نیاز پست را می نویسید می توانید تگALT را هم به آن اضافه کنید.در صفحه آپلود بر روی گزینه Advanced Settings ضربه بزنید.

سپس بر روی Write Alt Text ضربه بزنید. اینکار به شما کمک می کند متنی را که دوست دارید بنویسید.  در صفحه بعدی، می توانید تصویری را که در حال تگ کردنش هستید را ببینید و یک جعبه متنی را مشاهده نمایید. در این جعبه می توانید توضیحات ALT را اضافه نمایید. متن ALT را اضافه کنید و وقتی کارتان تمام شد بر روی گزینه save ضربه بزنید.

 اضافه کردن تگ ALT  به پست هایی که قبلا منتشر شده اند:

خوب حالا فرض کنید پستی را قبلا در اینستاگرام تان منتشر کرده اید. برای اضافه کردن تگ ALT به پست های قدیمی باید هر پست را به صورت جداگانه انتخاب کنید و به صورت دستی آن را ویرایش نمایید. برای ویرایش پست، بر روی دکمه سه نقطه ای ضربه بزنید. این دکمه در گوشه راست و بالای پست قرار دارد.  در صفحه پاپ آپ باز شده، بر روی گزینه Edit ضربه بزنید تا صفحه ویرایش برای پست اینستاگرام برایتان باز شود. بعد از اینکه در وضعیت ویرایش پست قرار گرفتید، ایکون Aa  را خواهید دید ومی توانید تگ ALT را وارد کنید. بر روی آن ضربه بزنید تا به صفحه ویرایش و اضافه کردن متن بروید. مشابه اضافه کردن متن ALT به پست های جدید اینستاگرام، جعبه متنی برایتان ظاهر می شود. در این جعبه می توانید متن های توضیحی بنویسید. بعد از اینکه کار ویرایش تان تمام شد بر روی دکمه save  کلیک کنید و به صفحه قبلی باز گردید.

وقتی در صفحه ویرایش اصلی قرار گرفتید، بر روی checkmark در گوشه راست و بالای صفحه ضربه بزنید تا تغییرات جدید اعمال شوند و متن ALT به پست اینستاگرامی تان اضافه شود.

نوشتن متن ALT برای پست های اینستاگرامی:

وقتی صحبت از نوشتن تگ ALT به میان می آید فاکتورهای متعددی هست که باید مدنظر قرار گیرد. بهترین کار این است که تعداد کاراکترهای این متن را کمتر از 125 کاراکتر نگه دارید. نرم افزارهایی که صفحه نمایش را می خوانند بعد از 125 کاراکتر متن را می شکنند. همین امر کار خواندن پست را دشوارتر می کند.  این نرم افزارها حتی می توانند ایموجی ها را هم بخوانند. پس می توانید در این زمینه خلاقیت به خرج دهید و ایموجی هایتان را به توضیحات ALT اضافه کنید.  این تگ باید در برگیرنده کلمات کلیدی باشد اما بیش از حد از این کلمات استفاده نکنید. یک یا دو کلمه کافیست. به خاطر داشته باشید که چه نرم افزار صفحه خوان و چه موتور جستجو این متن را بخواند، باید به فکر مردمی باشید که در حال شنیدن یا خواندن تگ ALT هستند.

 سخن نهایی:

معرفی متن ALT برای پست های اینستاگرام نشان دهنده ارزش محتوای بصری و سئو برای رسانه های اجتماعی است. این موضوع نشان می دهد شرکت ها باید به  فکر مخاطبانی باشند که مشکلی در بینایی شان دارند و نمی توانند به خوبی از پست های اینستاگرام لذت ببرند. این توضیحات در میان کاربران اینستاگرام نیز به شدت محبوب شده است. پس از فرصت استفاده کنید و از تگ ALT در پست های اینستاگرامی تان بهره ببرید.

مطالب مرتبط

پاسخ